avokado,

Awokado - skarbnica zdrowia

lutego 14, 2016 So She 0 Comments


Zawiera więcej potasu niż banan. Pomaga zachować zdrowy wzrok, ponieważ bogaty jest w olbrzymie ilości składników odżywczych (w tym luteiny) oraz antyoksydantów. Awokado doda ci zdrowia i siły.

Awokado zalicza się do superfood

Jedni je kochają, inni nienawidzą. Fakt, do smaku awokado trzeba przywyknąć, jednak warto to zrobić, ponieważ możemy na tym jedynie zyskać. Journal of American Heart Association opublikował badania, z których wynika, że pożywanie awokado każdego dnia może być kluczem do utrzymania w ryzach złego cholesterolu.

Osoby na diecie niskokalorycznej odstrasza fakt, iż awokado jest najkaloryczniejszym z owoców, przez co często nazywany jest owocem maślanym. W średniej wielkości owocu jest aż 41 g tłuszczu, co oznacza, że w 100 g jest 220 kcal. Na szczęście są to kalorie pełne wartości odżywczych, które pomagają spalać tkankę tłuszczową. Nienasycone kwasy tłuszczowe (omega-3, omega-6) niezbędne są dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Poza tym owoc zapobiega podjadaniu między posiłkami. Zjedzenie połowy zapewnia uczucie sytości nawet na 5 godzin.

Mając na uwadze, iż kwasy tłuszczowe obecne w awokado chronią serce, lepiej z niego nie rezygnować, zastępując nim choćby masło. Tłuszcz zawarty w awokado ma też wiele innych zalet. Właśnie dzięki niemu składniki z innych produktów są lepiej przyswajalne przez organizm. Tak jest np. z likopenem zawartym w pomidorach albo z beta-karotenem, który pomaga walczyć z rakiem, spowalnia procesy starzenia skóry, odmładza i regeneruje skórę, poprawia wzrok, wzmacnia system odpornościowy organizmu.

Awokado najlepiej jeść, gdy jest miękkie, a skórka nie posiada plam i zasinień.

W skrócie o awokado:
* dzięki zawartości kwasu oleinowego obniża poziom złego cholesterolu
* kwas oleinowy przeciwdziała nowotworom prostaty i piersi
* zawarty w nim potas (ma 35% więcej potasu niż banany) reguluje ciśnienie krwi, kontroluje prawidłową pracę serca i usprawnia pracę układu nerwowego
* jego kwasy tłuszczowe obecne chronią serce
* przeciwutleniaczy w nim zawarte mają działanie przeciwnowotworowe
* awokado jest bogatym źródłem witaminy E (witamina młodości). Znajdziemy także witaminę A, B1, B2, C, PP, K, H, kwas pantotenowy, również wapń, potas i fosfor. Jest również dobrym źródłem błonnika (6,3g na 100g owocu)
* jest zalecany kobietom w ciąży; zawiera też kwas foliowy zapobiegający wadom rozwojowym płodu.
* luteina i zeaksantyna w nim zawarte wpływają korzystnie na oczy


0 komentarze: